Thuiswerkminiprofielen is een onderdeel van www.wahm.nl - website voor succesvol thuiswerken.

Wil jij jezelf en je bedrijf aanmelden voor een mini-profiel? Vul dan je naam, website EN informatie over je bedrijf en jezelf in op dit formulier.

Sonja Jansen

Sonja startte vanuit haar huis een reisbureau, specifiek gericht op het Klein Walsertal in Oostenrijk. Naast reizen voor toeristen, heeft ze ook mogelijkheden voor groepen: "Ik kan hele leuke arrangementen leveren voor klanten die graag een reading, coaching, schildercursus, enzovoorts willen geven aan de eigen klanten in een unieke omgeving op een unieke locatie."

Sonja: "Al vanaf mijn 15e heb ik de droom om ooit een eigen zaak te kunnen hebben. Maar vind maar eens die formule die je het zogenaamde 'onderbuik-gevoel' geeft, waar je dan ook voor 200% voor wilt gaan! Ik ben nu eigenaresse van Topits, een reisbemiddelingsbureau, en werk op dit moment samen met een aantal hotels in Oostenrijk, de Ski und Bergschule en een congres- en vergadercentrum.

Voorop staat ook de persoonlijke service en aandacht voor de klant. De klant kan een alleenstaande ouder zijn, een gezin, een groep vriend(en)innen, senior, een bedrijf dat zelf trainingen of readings wil geven op een unieke locatie, een team building- en/of vergaderarrangement wil houden of een personeelsuitje.

Het meedenken met de klant om deze 'The best moment in Time' te kunnen geven, vind ik hartstikke leuk; een soort van 'thuis-komen' gevoel geven, al komt de klant er voor het eerst! Het leuke van Topits is dat ik de reiswereld in combinatie met het organiseren op één van de mooiste plekjes van de wereld heb kunnen combineren. Daarnaast, ook heel belangrijk, kan ik dit werk thuis uitoefenen, omdat heel veel via de computer gebeurt.

Mijn kinderen, Merel (1999) en Sander (2001), vinden het geweldig en dat stimuleert ook enorm. Zij roepen nu al dat zij later Topits gaan overnemen als ik "te oud" ben geworden, en dat klinkt wel heel lief.

Ik heb een lange weg moeten gaan, ben anderhalf jaar geleden gescheiden, maar juist door wat ik heb mee moeten maken, heeft het mij enorm gestimuleerd om die droom van een eigen zaak waar te maken! Mijn uiteindelijke streven is om binnen 5 jaar een goedlopend bedrijf te hebben en dat we met z'n drietjes ook in Oostenrijk wonen met ook weer een werkruimte aan huis. Laat mij maar steeds meer de Marketing en Sales gaan doen voor dat gebied in Nederland, waar ik uiteraard ook steeds meer de ingangen weet te vinden. En er dan zelf ook ter plaatse kunnen zijn voor de klanten, dat is ook een plus!

Hopelijk helpt dit stukje ook vrouwen die nog steeds op een tweesprong zitten in hun afweging voor welke beslissing dan ook. Je kunt als mens heel veel aan en zeker met kinderen om je heen blijf je altijd met 2 benen op de grond staan! Geloof in je dromen en in jezelf, hoe moeilijk die weg soms ook is."

Bezoek hier de website van Sonja, maar pas op, voordat je het weet heb je een vakantie geboekt, zo leuk ziet het er uit! http://www.topits.nl

Geen opmerkingen: