Thuiswerkminiprofielen is een onderdeel van www.wahm.nl - website voor succesvol thuiswerken.

Wil jij jezelf en je bedrijf aanmelden voor een mini-profiel? Vul dan je naam, website EN informatie over je bedrijf en jezelf in op dit formulier.

Petra Megens

Ik begreep in eerste instantie niet waarom Petra Megens mij een exemplaar van haar boek ter recensie stuurde. Snapte ze dan niet dat ik het knetterdruk heb? Het boek lag een jaar lang op mijn to-do lijstje. En daar heb ik achteraf enorme spijt van! Want het boek van Petra - getiteld Knetterdruk - is niet alleen makkelijk en leuk om te lezen, maar staat ook boordevol echt handige tips om de Knetterdrukte te temmen. Een aanrader voor wahms die hun leven weer onder controle willen.

Petra Megens is tele-coach, een coach via de telefoon dus. Handig voor thuiswerkers die geen tijd en/of vervoer hebben om ook nog eens op en neer te rijden naar hun coach.

Petra: "Ik coach mensen in de werksituatie en privé. Mijn hart ligt bij 'chaotische', creatieve en ondernemende mensen. Zoals ondernemers, hoogsensitieven en ADHD'ers. En mijn hart ligt bij mensen die te maken hebben met ziekte en handicaps. Al deze uitdagingen bepalen je stijl van leven en werken, van ondernemen en leidinggeven. Ik geniet van de vindingrijkheid, autonomie en levenslust van mensen die met een of meer van deze uitdagingen leven. En ja, ik ben er zelf zo–één."

Op haar website heeft Petra allerlei interessante tests staan. Daarnaast beantwoordt ze vragen van lezers van haar nieuwsbrief, en het lezen van haar antwoorden brengt jou ook weer een stapje verder.

Over telechoaching zegt Petra: "Telecoaching gaat zoals alle coaching, maar dan via de telefoon. Ik coach uitsluitend op deze manier, omdat die erg goed werkt.

Je zult merken dat het werken aan de telefoon je concentratie verhoogt. De afstand helpt om je op je gemak te voelen. Het maakt het veilig om echt open en eerlijk te zijn, ook tegenover jezelf. Lichaamstaal gaat helemaal niet verloren aan de telefoon; alles is hoorbaar in de klank en de energie van je stem. Het contact via de telefoon is heel persoonlijk, vertrouwelijk en echt.

Door telecoaching kan ik werken met iedereen die van mijn diensten gebruik wil maken. Het maakt niet uit waar je woont of bent, zolang je maar een telefoon in de buurt hebt. Ben je niet fit, is je werkkamer een puinhoop, staat het verkeer vast: een telefonische sessie kan bijna altijd gewoon doorgaan."

Op haar website kun je een gratis proefsessie aanvragen: http://www.petramegens.nl en dit is de link naar haar boek: http://www.knetterdruk.nl

Geen opmerkingen: