Thuiswerkminiprofielen is een onderdeel van www.wahm.nl - website voor succesvol thuiswerken.

Wil jij jezelf en je bedrijf aanmelden voor een mini-profiel? Vul dan je naam, website EN informatie over je bedrijf en jezelf in op dit formulier.

Jessica Durlacher

"Eerst moeten Moon en Moos naar school. Dan ga ik vaak koffie drinken en een beetje bijkomen. Vervolgens rennen, meestal om de dag, en daarna wat dingen regelen. Om ongeveer half twaalf zit ik in mijn tuinhuisje en werk ik tot een uur of vijf."

Jessica Durlacher is waarschijnlijk Nederlands meest succesvolle thuiswerkmoeder-schrijver. Honderdduizenden van haar boeken zijn al in Nederland verkocht, en haar boeken zijn uitgegeven in veel Europese landen, van Duitsland tot Italië.

Waar veel schrijvers juist behoefte hebben aan een andere omgeving om hun personages pas echt tot leven te laten komen (ze bivakkeren maanden in het buitenland, logeren ergens, of zitten in een pension of bed&breakfast) is Jessica alleen al door haar kinderen gebonden aan haar huis in Bloemendaal. En als je dan wilt werken, zit er niets anders op dan je eigen 'buitenland' in je tuin te creeëren. Het tuinhuisje is heilig, verklaarde ze ooit, er hangt een bordje buiten aan de deur en wanneer ze daar aan het werk is mag ze niet gestoord worden. Jessica werkte drie jaar aan haar boek Emoticon.

"Als ik aan het schrijven ben, heb ik wel degelijk oog voor de mooie natuur om mij heen," zegt zij als we ons geïnstalleerd hebben voor ons gesprek. "We hebben ook wel bewust gekozen voor een leven buiten de stad. Want de hectiek in het hoofd is al extreem genoeg. En dit is lekker rustgevend."

Maar Jessica doet meer dan alleen romans schrijven, en voor haar andere werkzaamheden heeft ze een werkkamer in huis – volgestouwd met boeken uiteraard, maar ook computers. In de research voor haar boeken betrekt ze af en toe haar kinderen. Met zoon Moos (op de foto achter haar bureau) ging ze naar Westerbork.

Lees meer over Jessica op www.jessicadurlacher.nl.

Citaten van Durlacher komen uit Schrijven Magazine en Eva Magazine. Foto Jessica en Moon van www.schrijversoppad.nl


Meer informatie over thuiswerken en je eigen bedrijf vind je op http://www.wahm.nl

Geen opmerkingen: